Spanish A1 Access

Código de asignatura:
Nº Créditos ECTS: 6
Duración: Semestral
Plan de estudios al que pertenece:

Descripción

The Spanish A1 course is the first contact with the Spanish language and has two main goals: Motivating the student to continue learning and get the student to relate to others at a very basic level in Spanish.

This course offers students the necessary skills to obtain an Access Level in the Spanish language. Its purpose is to encourage the development of the appropriate language skills (reading comprehension, oral comprehension, verbal expression and writing skills), and thus aims to provide students with the ability to understand words and basic expressions on easy topics, to hold very simple conversations on every day topics at a slow pace, as well as being able to write short, basic sentences.

Objetivos generales

  • Make learning the Spanish language a fun and enjoyable experience.
  • Encourage interest and enjoyment in reading, along with specific reading strategies.
  • Contribute to the development of autonomous learning processes.
  • Develop the initial verbal expression and interaction in Spanish.
  • Develop the initial listening and reading comprehension in Spanish.
  • Develop the initial written expression in Spanish.

Objetivos específicos o competenciales

  • To understand short, every day or personal conversations.
  • To understand very basic daily life instructions.
  • To start using common courtesy expressions.
  • To grasp general information of very simple texts.
  • To write briefly about everyday topics.

Metodología

The chosen learning and content assessment methodology for this course is based on the MOU distance learning and continuing education model.

Knowledge of the subject is achieved through careful study of all the teaching units, as well as through other teaching materials made available in the Virtual Classroom.

Additionally, it is necessary for the students to complete the learning and continuous assessment activities in the planned 'educational activities schedule', as defined in the 'evaluation system', both subheadings found in the course’s teaching guide. These activities target the development of one or several of the basic skills and consist of writing, reading, music videos, audio tracks (podcast), live conversations by means of audio-conference, and so on.

Furthermore, the students will have four mandatory online exams, required for admission to the final, in-person exam. At the end of the course, students must complete a written and oral exam to fully assess the knowledge acquired throughout the course.

The conceptual doubts that arise after careful study of the teaching units and supplementary information must be brought up in the Virtual Classroom Tuition Forums.

Dedicación requerida

It is estimated that it will take approximately 60 hours to read and understand the theoretical contents covered in the various teaching units, while the Continuing Assessment Activities (CAA), learning activities and exams will take about 75 hours. Another 15 hours should be sufficient for the student to consolidate the knowledge and abilities acquired during the course in preparation for the final, in-person exam.

Tutorías

Las dudas conceptuales que surjan tras el estudio razonado de las unidades del manual y/o del material complementario deben plantearse en los Foros de Tutorías disponibles en el Aula Virtual.

No obstante, está a disposición de los estudiantes un horario de tutorías telefónicas o consultas mediante correo electrónico.

Se quiere destacar la importancia de los foros como principal canal de comunicación con el profesor y con los compañeros del aula, además de ser una herramienta primordial para el intercambio de conocimientos, facilitando así el aprendizaje de los conceptos asociados a la asignatura.

La participación en las tutorías, que serán adaptadas en función de las características y necesidades de cada estudiante, también es muy recomendable. Estas sesiones de tutorización se realizarán prioritariamente utilizando los foros virtuales o el teléfono.

A continuación se recogen diferentes recursos de apoyo para la metodología de la asignatura:

Aula Virtual: Por medio del aula el estudiante se puede comunicar a cualquier hora con su profesor y con sus compañeros.

Materiales didácticos

Para el desarrollo del aprendizaje teórico, sobre el que versará el examen final, se proporcionará al estudiante un manual constituido por unidades didácticas, que se corresponden con la descripción de contenidos de la asignatura. Este manual podrá tener diferentes formatos dependiendo de la asignatura.

La bibliografía recomendada y los materiales complementarios asociados al desarrollo de cada asignatura serán facilitados en el Aula Virtual al hilo del desarrollo de las unidades didácticas.

La UDIMA también cuenta con múltiples recursos para el aprendizaje de sus estudiantes, como pueden ser:

Librería Virtual e-brary: Nuestros alumnos tienen a su disposición una librería virtual con más de 65.000 títulos.

Youtube: UDIMA dispone de su propio canal donde los profesores pueden colgar vídeos interesantes para la formación de los estudiantes.
(www.youtube.com/universidadudima)

The source material for this course will be from the "Cervantes Virtual Classroom, AVE - Cervantes Institute (Spain) 2002".

Sistema de evaluación

El sistema de evaluación del aprendizaje de la UDIMA contempla la realización de diferentes tipos de actividades de evaluación y aprendizaje. El criterio de valoración establecido se detalla a continuación:

Actividades de aprendizaje
10%
Controles
10%
Actividades de Evaluación Continua (AEC)
20%
Examen oral on-line
10%
Examen final presencial
50%
TOTAL 100%